torsdag, oktober 13, 2011

Eureka!

Jag kom precis hem från kören och då satte jag mig direkt vid datorn för att kolla om det hänt nåt på ansiktsboken. Själv uppdaterar jag inte min status så himla ofta men jag gjorde det nu.

Det har varit en upp-och-ner-dag idag. I humöret. Det började bra men stressen på jobbet fick mitt humör att dala och det krävdes både en löv-plockar-promenad tillsammans med tre små barn och en rast med en kopp starkt kaffe innan det blev bättre.
Bra blev det när jag lockade in femton sjövilda två-tre-åringar i ett rum där vi tillsammans hade en skitrolig sångsamling. Då kom min energi tillbaka och när jag kom hem satte jag mig vid datorn och gjorde en musikvideo till barnen och slutligen var jag på kören och övade inför söndagens konsert.

Så därför blev min status på facebook just "eureka". För att jag kom på att musik gör mig glad.

Fast...det visste jag väl innan egentligen. Men ibland behöver man bara bli lite påmind.

Så med musik i huvudet säger jag nu godnatt och sov så gott!

Inga kommentarer: