söndag, november 20, 2011

Chokladmoussetårtan!

Idag har jag att göra som vanligt men det blir nog mest till att plocka undan efter kalaset. Bord och stolar ska flyttas och all disk ska diskas klart. Åhh, vad jag älskar min nya diskmaskin!!

Kalaset i går var så trevligt och mysigt och sonen är jättenöjd. Trots att vi var så många så kändes det inte trångt. Det är så mysigt att kunna samlas allihop även om man kanske inte hinner prata lika mycket med var och en. Maten var kanongod och tårtan...den var visst helt underbart god! Tårtorna menar jag. Jag bakade naturligtvis två stycken.



Sonen fick en del pengar i present så han är ganska sugen på att handla lite idag. Det var visst några hörlurar headset heter det ju, i alla fall...det ska han köpa idag.
Roligaste presenten var nog dessa vantar som plastfarmor köpte som funkar att använda på peksskärmsmobiler:


Snart kommer farmor och plastfarfar på efterbesök för att hämta det de glömde här i går. Sen sticker vi till närmsta köpcenter, sonen och jag.

Ha det gõtt i solen! Här skiner i alla fall solen...

1 kommentar:

Nim sa...

Jag glömde ju köpa sådana suveräna vantar när jag va i Ullared!

Tårtan ser HELT UNDERBAR UT!