torsdag, januari 19, 2012

Midjemåttet?

Ojdå, jag har inte bloggat på en vecka! Jag har nog varit för trött. Efter Londonresan hade jag bara en ledig dag (som inte blev en slappedag då jag och sonen var ute och shoppade) innan det var dags för ett tolvtimmarspass på jobbet och sen har veckan gått hur fort som helst. Jag har helt enkelt varit för trött på kvällarna.

London var hur bra som helst. Vi mötte våren där! Alla rabatter var fulla av nyplanterade primulor och andra vårblommor. Solen sken och mina vantar behövde jag bara en enda gång.
Det var intensiva dagar med besök på mässan, bra föreläsningar, långa promenader och mycket tunnelbaneåkande.
Jag hade två bekymmer innan resan och det ena var maten. Det gick ganska bra. Det blev en del sandwichar och bara stilla vatten att dricka. Ja det blev en hel del Starbuckskaffe också. Jag lurade med mig mina tre kompanjoner och de blev sålda som tur var. Inte en enda pint blev det... När vi åt riktig mat valde jag helt enkelt det nyttigaste alternativet på menyn och jag skämdes lite när jag fick skicka tillbaka så mycket mat då jag bara äter en liten portion numera.
Det andra som bekymrade mig lite var hur vi skulle sova men vi hade alla varsitt rum så det var bra! Jag passade på att bada badkar i mitt rum, vi har inget badkar hemma. Åh, vad skönt det var!

Så, totalt sett var det en jättetrevlig resa! Lite bilder på det?


Londons tunnelbanesystem är fantastiskt bra!

Primulor
Themsen by night


Diana's memorial walk, Hyde park

Stora träd i Hyde park

Strandkonst vid Themsen

Coolt, va?


Vi var riktigt kulturella också! På Tate modern såg vi bland annat Picassotavlor!

Badkaret!

I morgon ska jag åka till sjukhuset för att gå på återbesök efter operationen. Jag ska träffa en dietist och en sjuksköterska. Jag vet inte riktigt vad besöket går ut på men jag antar att de vill kolla av hur jag mår och hur allt har gått. Jag mår ju toppen än så länge!
Jag hoppas på en vägning och ett midjemått också för det var ju där jag vägde och mätte in mig tre veckor innan operationen. Jag väger mig hemma men jag har inte mätt min kropp så jag har ingen aning om hur mycket jag har tappat där. Spännande va?

Ha det gott!
Photobucket

1 kommentar:

YBF sa...

Lycka till! Hoppas att det går riktigt bra! Spännande med mätningen! Kramkram