söndag, januari 08, 2012

Snart...

I morgon börjar allvaret igen. Men jag jobbar bara två vanliga dagar innan det bär iväg till London. Jag ska få åka med till BETT-mässan där jag förhoppningsvis ska få en massa inspiration. Det handlar om lärande genom teknik och vår kommun har satsat ganska mycket på tekniken. Varje pedagog i kommunen har fått en Mac-dator och varje avdelning har fått en bildskärm (platt-TV) med mera. På min avdelning jobbar vi med ett iPadprojekt med barnen och det är väl bland annat därför jag får åka med.
Det ska bli skitkul att åka dit!

Tro det eller ej men mitt pass hittade jag direkt när jag fick reda på att jag skulle åka med. Nu i veckan växlade jag till mig lite brittiska pund och nu återstår bara att packa lite. Vi blir borta i fyra dagar och en sak som oroar mig är att jag måste dela rum med någon. Antar jag. Tre nätter. Det är jobbigt.
En annan sak är det här med maten. Det gäller att jag har en frukt med mig hela tiden. Men jag har ingen lust att gå på restaurang varje dag eftersom att jag inte kan äta normalt. Äsch, det löser sig säkert.

Så eftersom att jag ska vara borta fyra dagar veckan som kommer plockade jag bort julen i går.


Jag kommer att ångra mig nästa jul...trassel och oreda!

Här hänger toppen av min julgran kvar. Ja, nu är den borta!
Ha en skön söndag!
Photobucket

5 kommentarer:

Nim sa...

Jag skall INTE göra ditt misstag, var det tänkt! Jag har radat upp allt pynt på källsrgolvet för sortering, slänga, spara och slås in i papper vart o en, till nästa jul. Ska ta tag i detta alldeles snart...ska bara.

vally sa...

Resan - precis vad du behövde.

mockapocka sa...

Så himla kul med resan! Det kommer säkert lösa sig till det bästa med det mesta (om jag känner dig rätt).

Vi slängde ut granen innan vi åkte till Åre. Kändes lite tråkigt just då (innan nyår) för den var så fin men otroligt skönt att den inte var kvar nu när vi kom hem. Känns som det var en evighet sedan det var jul.

Maria sa...

Det kommer att bli bra på resan!

Kram

camillos sa...

Nim; du är duktig du!

Vally; jag håller med!

Mockapocka; ja julen var ju slut för evigheters sen!

Maria; Ja, det blir säkert jättebra!