fredag, maj 18, 2012

Bloggtorka

Hej på er!
Jag har visst inte bloggat på flera dagar, eller läst några andra bloggar heller. Så kan det bli ibland. Bloggtorka kanske?
Jag njuter just nu för fulla muggar av mina fyra sammanhängande lediga dagar i alla fall.

I går var jag och sonen på IKEA för att köpa rullgardiner. Vi köpte också ett nytt överdrag till fåtöljen och nya kuddöverdrag till soffkuddarna. Tänk vilket skillnad det gör med lite nya textilier!
Sonen körde jag till en kompis i går kväll och samtidigt kom min kompis S hit och det var ju trevligt med lite vuxet sällskap! S skulle skriva av ett recept som jag har men då tog hon fram sin mobil och fotade receptet i stället vilket leder mig till nattens konstiga drömmar som jag har haft. I natt har jag drömt livligt och jag minns inte allt men en sak minns jag att jag drömde. Jag var på en kyrkogård precis när en stor grävmaskin skulle ta bort varenda grav. Jag hann precis fram till mina nära och käras gravar innan grävmaskinen skulle ta bort gravstenarna. Grävmaskinisten blängde stressat på mig men han fick snällt vänta medan jag tog fram min mobil och fotade gravstenarna innan de försvann.
En sån konstig dröm. Vad kan det betyda? Kanske ingenting, det hade nog att göra med att S fotade mitt recept i går.

Idag är tanken att jag och sonen ska bege oss till Allum för att köpa skor till sonen men det blir nog inte förrän fram på eftermiddagen så jag ska nog hinna montera mina rullgardiner tills dess.

Jag har bara en fråga. Vart tog solen vägen??? Jag börjar faktiskt tröttna på detta trista väder!

Hoppas du har det bra!
Photobucket

Inga kommentarer: