tisdag, juli 24, 2012

Halva semestern har gått...

Det var väldigt vad jag är dålig på att uppdatera bloggen under min semester. Inte för att jag är bortrest och väldigt upptagen, tvärtom faktiskt. Jag njuter bara av att vara ledig och tar dagarna om de kommer.
Mitt kök är fullt av små irriterande flugor bara för att jag var dum nog att låta en ask med vindruvor stå framme...klantigt va?
Veckan som gått har bjudit på födelsedagskalas, livet på landet och en tripp till Gekås i Ullared. Vi har grillat några gånger också. Idag har jag faktiskt scrappat två sidor till mitt album vilket var länge sedan jag gjorde.
Min lilla katt Agnes är gosig och busig som vanligt. På nätterna sover hon nära mitt ansikte vissa nätter, de andra nätterna sover hon inne hos sonen. Mysigt!

På torkställningen kan Agnes se allt!

När min syster fyllde år beställde hon cupcakes med smak av choklad och kaffe.
 Inga problem, jag bakar så gärna!

På promenad i närheten av sonens farmors stuga ligger denna underbara stuga.
Trädgården är...underbar!

Det svärmade av fjärilar på dessa söta blommor!

Hoppas att du har det bra!
Photobucket

5 kommentarer:

vally sa...

Härligt att du tar dagen som den kommer.
Är så glad att Kajsa kommer och ser arr du uppmärksammat det.
Bananflugorna är urjobbiga och jag aktar mej för att ha melon framme.
Försök med dammsugaren.

Önskar dej fortsatt trevlig ledighet och hur gosig den lille nye är går bara inte att beskriva.

Nim sa...

Åhh lite kalas på semestern, vad förvånad jag blev!

Så tycker jag att du skall sluta lägga ut en massa fina bilder på deina läckra framförallt höga cupcakes. Det finns risk för att folk blir väldigt avundsjuka...och sugna.

Lilla Agnes är hur söt som helst, och det kommer från mig som inte är ett dugg intresserad av katter.

Maria sa...

Vilka härliga bilder! De andas semester lång väg - underbart :-)

Har du hört din applåd?? Du gissade helt rätt på kändisarna inne hos mig och du var den ende som klurade ut rätt svar!! Bra jobbat! Ska försöka klura till det ännu mer nästa vecka så att du får en utmaning ;-)

Kram

Ellabellas vardag sa...

Låter underbart med att du tar dagen som den kommer, det gör jag med. Allting känns så bra då på något vis.

De där cupcakes du bakat till syrran såg smaskens ut. Och med kaffesmak dessutom. GOTT!

camillos sa...

Vally; jag har varit envis med dammsugaren och det hjälper faktiskt! :)

Nim; Vaddå, tycker du att jag kalas ofta? :)))

Maria; Tack för applåden!

Ellabella; Cupcakesen var goda trots kaffesmaken, tro det eller ej men jag som är en sån kaffemoster brukar inte gilla kaffesmak i bakverk...