lördag, juli 07, 2012

Höga berg och djupa dalar

Vilken vecka jag har haft. Det har varit höga berg och djupa dalar kan jag berätta. De djupa dalarna handlar helt enkelt om energitjuvar som helt allvarligt får mig att fundera på vad jag ska bli när jag blir stor. Det kanske är lättare att arbeta med maskiner än människor? Men som tur är så kan jag lägga de där djupa dalarna bakom mig för jag har världens bästa kollegor och jag arbetar i en barngrupp som är underbar.
I tisdags till exempel, då var jag och två kollegor i stan efter jobbet. Vi gick runt och shoppade lite innan vi gled in på en restaurang på den soliga avenyn där vi åt en bit mat och drack en kall öl. Hur trevligt som helst. Ett högt berg helt enkelt.



I onsdags fick vi äntligen tillbaka vatten i vårt hus. Det krävdes en slamsugning av brunnen och en ny vattenpump...och en jäkla massa pengar... En liten dal men mest ett högt berg.

I går var vi på kalas hos sonens faster. En väldigt bra inledning på min semester som äntligen ÄNTLIGEN har börjat! Väldigt högt berg!

Kortet som fastern fick


Idag ska vi åka hem till min bror med familj för att hämta hem vår söta lilla kisse. Jättehögt berg! De nya matskålarna står på plats:


Nämnde jag att jag har semester??? Det är ju hur bra som helst. Det högsta berget tror jag minsann. Det känns som att allt bara kan bli bättre från och med nu.

Hoppas att du har det bra!
Photobucket

3 kommentarer:

Nim sa...

Tisdagens berg- JÄTTEHÖGT!
Tordagens energidal- JÄTTEDJUP!

Hurra för en massa höga toppar nu, hela sommaren.
men så kommer filosofen då...det behövs ju dom där dalarna för att man skall uppskatta dom små kullarna. Men man behöver ju inte gilla dom för det!

Anonym sa...

Vad roligt med after work med trevliga arbetskamrater. Och så att få hem lilla kissen förstås. Vill se bilder snart!

Önskar dig en alldeles UNDERBAR semester. Det är verkligen härligt att vara ledig och kunna göra precis det man vill.

camillos sa...

Nim, så är det nog. Men jag vill mest ha höga berg ändå. :)

Helena, nu har jag lagt upp bild och film på lilla kissen! :)