söndag, november 04, 2012

Vad är det med män?

Jag är tillbaka! Häpp!

Jag har väl inte haft något att skriva om eller så har jag bara haft en djup bloggsvacka. Allt är bara bra annars. Så vad har hänt de senaste veckorna då?

Min brorsdotter har äntligen fött sin lilla skatt, en kille som fick bråttom ut i världen efter flera dagars värkarbete. Han är såå fin och jag har fått äran att gosa med honom flera gånger. Senast i går då den lilla familjen kom på besök lagom till att jag skulle laga middag. Jag hade testmiddag i går, då jag provade några recept som jag tänker tillaga på sonens födelsedag om några veckor. Maten blev kanongod, men efterrätten...nja, vi ska leta nya recept.

Sonen ska fylla arton år...myndig ska han bli den lille killen. Det är ju inte klokt vad tiden går. Känns som att jag själv knappt är myndig ju...

Så kommer vi till dagens rubrik...vad är det med män?
Helt plötsligt, från oväntat håll, har jag upplevt en flirt. Men den dog visst ut verkar det som. Så kan det ju bli...jag kanske inte föll i hans smak när det väl gällde...men då kanske man kan få reda på det?
Jaja, det är hans förlust!

Men man är ju bara människa och att bli så uppvaktad är ju en trevlig och varm känsla. En klapp på kinden, en gosig kram...det vill man ju ha mer av. Så det kanske är dags att ge sig ut i dejtingvärlden på nätet. Det borde ju finnas nån där ute även för en skata som jag. Problemet är väl att jag inte har dejtat på typ hundra år så jag vet knappt hur man gör. :) Du kanske har några tips? Haha...

Nu ska jag i alla fall baka en kaka. Sonens farmor och plastfarfar kommer på besök.
Jag har redan varit ute på en timmas powerwalk och det var skönt. Jag har kommit till det stadiet då jag "måste" ge mig ut en timma om dagen. Det är en underbar känsla att stoppa i hörlurarna i öronen och trampa på ut av bara sjutton!

Ha det bäst!

Photobucket

3 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Det enda tipset jag har är att du ska gilla killen. Tro inte att du gillar honom bara för att ha gillar dig, vi gör ju lätt så vi tjejer. Känn efter själv först. Det blir SÅ mycket trevligare om hjärtat är med helt. Säger kvinnan som tänkte hålla sig borta från dejtandet ett bra tag.

Anonym sa...

Vad roligt att du börjar bli intresserad av att träffa någon. Jag hoppas att du gör det. Lycka till!

NEWYORKMAMMAN sa...

Förnuftiga Hannas tips tycker jag var bra. Kul att du är tillbaka Camilla!